- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 2 maanden geleden door Angelique Jeerkens.
- AuteurBerichten
- 4 februari 2019 om 16:24 #17385Fabian HaverbekeDeelnemer
Ik verkoop via LvB, en merk dat er bij bijna elke zending die ik naar LvB stuur, artikelen ontbreken.
Ik stuur bv 120 items op, en meld die ook zo aan, maar er komen er maar 118 toe.
Dit gebeurt niet elke keer, maar toch wel ongeveer de helft van de keren.
Hebben jullie een gelijkaardige ervaring? Hoe lossen jullie dit op?
4 februari 2019 om 16:31 #17387Manouk BerberDeelnemerHi Fabian,
Het LvB systeem van Bol is inderdaad wat apart. Ik heb ook meerdere keren een zending gestuurd, en het valt me altijd op dat dit in delen verwerkt wordt.
Als ik bijvoorbeeld 50 items opstuur, komen er bijvoorbeeld eerst 25 items, dan 45 items, en dan de volledige 50 items beschikbaar. Erg onhandig, en lastig bij te houden hoeveel voorraad je nu precies zou moeten hebben, daar je ook verkopen maakt in de tussentijd.Ik heb hier ooit over gebeld met LvB, maar een duidelijk antwoord kreeg ik niet. Ze vertelden me dat het sowieso 3 dagen kan duren voordat een zending verwerkt is. Ik had destijds 50 items verstuurd, maar zag er 49 in voorraad. Het duurde 2 dagen voordat het laatste item nog werd toegevoegd aan mijn voorraad.
Vaag, en onhandig..
4 februari 2019 om 17:26 #17388Fabian HaverbekeDeelnemerHello Berber,
Bedankt voor je antwoord! In jouw geval zijn alle goederen dan wel altijd toegekomen?
In mijn geval merk ik dat er een verschil is tussen “voorgemelde hoeveelheid” en “ontvangen hoeveelheid”. Daarnaast merk ik ook dat de getallen tussen “Ontvangen hoeveelheid” en wat er effectief in mijn voorraad komt, niet altijd overeenkomt.
Ik heb Bol hier al een paar keer over aangesproken. In 2 gevallen hebben ze mij de verdwenen items terugbetaald (aan 70% van de verkoopprijs zonder BTW). In andere gevallen (waar ik nochthans 100% ben van de opgestuurde hoeveelheid) hebben ze gezegd dat dit de ontvangen hoeveelheid was, en dat er daar niets aan te doen is.
In 1 geval heeft de Bol mederwerkster vlak af beaamd dat dit een bekend probleem is, en dat ze eraan werken.
De enige uitleg die ik zie, is dat de medewerkers in het Bol LvB centrum een 2de business hebben; zijnde het verkopen van gestolen goederen uit de LvB opslagplaats…
5 februari 2019 om 12:49 #17403JackDeelnemerIk gebruik nu ook een jaar Lvb. 1 keer dit meegemaakt dat het niet overeenkwam. Maar in mijn geval kwam het aantal niet overeen vanwege de ‘onverkoopbare voorraad’. Wat ik eigenlijk ook erg vervelend vind. Onverkoopbare voorraad is toch vaak verkoopbaar. Misschien is het verstandig zodra je de Lvb voorraad verstuurd even bij te houden wat je voorraad is + onverkoopbare voorraad en retour (print screens). En vervolgens als Lvb-voorraad binnen is kijken hoeveel er bijgeschreven wordt en of dit overeenkomt. Als dit niet overeenkomt, kan ik me ook alleen bedenken dat het diefstal is.
7 februari 2019 om 16:13 #17420Angelique JeerkensDeelnemerGeen ervaring mee gehad tot nu toe! Maar zal dit in de gaten houden.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.