4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18387
    Andie
    Deelnemer

    HELE ZENDING KWIJT
    Dit is een case die al sinds 23 Mei loopt.

    Wat details:
    – Zending is rechtstreeks gedaan vannuit China. 24 stuks – 12.5kg per doos (2dozen)
    – Ondertekend door medewerker van bol
    – Verzonden via een forwarder uit china (UPS)

    Ik voldoe aan alle eisen:
    Pakket is niet zwaarder dan 15kg
    Labels zijn correct en er ontbreekt niks.
    Geleverd op de afgesproken datum.

    Nu heb ik al sinds 23 mei heen en weer verkeer met bol.com. Ze hebben langzaam actie ondernomen omdat ik er steeds op terug kwam.

    Ik ben net teruggebeld en de conclusie van het verhaal: Mijn zending rechtstreeks vanuit China is “Dropshipping” en hierdoor overtreed ik de aanlevervoorwaarden. Als antwoord kreeg ik: De kans is hoog dat het pakket is teruggestuurd.

    Ik ontvang dus ook geen compensatie voor de zoekgeraakte producten omdat deze rechstreeks vanuit China zijn geleverd.
    Hiermee gaf hij als antwoord dat de case is gesloten en dat er niks meer gedaan kan worden. “Dropshipping is niet toegestaan op bol.com.”

    Ik heb hem nog verteld hoe het dropshipping model werkt en het enige wat ik doe is een process automatiseren. Ik hoef namelijk geen zending vanuit China langs m’n huis te laten komen.

    Zenden vannuit het buitenland rechtstreeks naar het warenhuis mag volgens de voorwaarden van bol.com mits je voldoet aan de aanlevervoorwaarden.
    Nu is mij ook niet verteld waarom de zending is afgewezen als dit het geval is.

    Ze vertellen mij dat de zending “waarschijnlijk” terug gezonden wordt naar China.
    Conclusie: Ze hebben zelf niks zwart op wit.

    Ik wel daarentegen. Ik heb een Proof of Delivery van UPS.
    Deze is ondertekend door een medewerker van bol.com.

    Zelf vermoed ik dat de zending verloren is of stuk is gegaan.
    Nu moet ik bewijs aanleveren van foto’s van de zending tot in detail.
    Als ik dat niet kan bewijzen dan sluiten ze alsnog de case.

    Zending van een paar honderd euro weg. Bol wil niet verder meewerken. Hoe moet dit verder?

    #19382
    Tim Bergmans
    Deelnemer

    Heel vreemd. Dus je zending was volgens de aanlevervoorwaarden van bol.com geleverd bij bol.com, maar ze hebben het geweigerd. Hoe zijn ze erachter gekomen dat het dropshipping is? In hun voorwaarden staat:

    4.4 Leveringen vanuit het buitenland
    Het is enkel toegestaan om een levering vanuit het buitenland rechtstreeks bij een Bol.com warehouse af te leveren indien:
    – de volledige invoerrechten zijn voldaan; en
    – de levering voldoet aan het bepaalde in deze aanlevervoorwaarden.

    #19385
    Andie
    Deelnemer

    CASE GESLOTEN
    De zending is verloren geraakt nadat bol.com het ontvangen heeft.
    Ze zijn gewoonweg het pakket voor bijna 2 maanden kwijtgeraakt en hebben deze onlangs terug gevonden.
    En daarbij hebben ze deze ook zelfs weer aangevuld.

    #19410
    Tim Bergmans
    Deelnemer

    Wat een vervelende situatie! Goed dat het toch terecht is. Heb je daar iets van (schade) vergoeding voor teruggekregen van bol.com?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2017-2024 Business Doe Je

Login met je gegevens

of    

Je gegevens vergeten?

Create Account