- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 8 maanden geleden door Tim Bergmans.
- AuteurBerichten
- 13 juni 2019 om 18:13 #18387AndieDeelnemer
HELE ZENDING KWIJT
Dit is een case die al sinds 23 Mei loopt.Wat details:
– Zending is rechtstreeks gedaan vannuit China. 24 stuks – 12.5kg per doos (2dozen)
– Ondertekend door medewerker van bol
– Verzonden via een forwarder uit china (UPS)Ik voldoe aan alle eisen:
Pakket is niet zwaarder dan 15kg
Labels zijn correct en er ontbreekt niks.
Geleverd op de afgesproken datum.Nu heb ik al sinds 23 mei heen en weer verkeer met bol.com. Ze hebben langzaam actie ondernomen omdat ik er steeds op terug kwam.
Ik ben net teruggebeld en de conclusie van het verhaal: Mijn zending rechtstreeks vanuit China is “Dropshipping” en hierdoor overtreed ik de aanlevervoorwaarden. Als antwoord kreeg ik: De kans is hoog dat het pakket is teruggestuurd.
Ik ontvang dus ook geen compensatie voor de zoekgeraakte producten omdat deze rechstreeks vanuit China zijn geleverd.
Hiermee gaf hij als antwoord dat de case is gesloten en dat er niks meer gedaan kan worden. “Dropshipping is niet toegestaan op bol.com.”Ik heb hem nog verteld hoe het dropshipping model werkt en het enige wat ik doe is een process automatiseren. Ik hoef namelijk geen zending vanuit China langs m’n huis te laten komen.
Zenden vannuit het buitenland rechtstreeks naar het warenhuis mag volgens de voorwaarden van bol.com mits je voldoet aan de aanlevervoorwaarden.
Nu is mij ook niet verteld waarom de zending is afgewezen als dit het geval is.Ze vertellen mij dat de zending “waarschijnlijk” terug gezonden wordt naar China.
Conclusie: Ze hebben zelf niks zwart op wit.Ik wel daarentegen. Ik heb een Proof of Delivery van UPS.
Deze is ondertekend door een medewerker van bol.com.Zelf vermoed ik dat de zending verloren is of stuk is gegaan.
Nu moet ik bewijs aanleveren van foto’s van de zending tot in detail.
Als ik dat niet kan bewijzen dan sluiten ze alsnog de case.Zending van een paar honderd euro weg. Bol wil niet verder meewerken. Hoe moet dit verder?
20 juli 2019 om 14:31 #19382Tim BergmansDeelnemerHeel vreemd. Dus je zending was volgens de aanlevervoorwaarden van bol.com geleverd bij bol.com, maar ze hebben het geweigerd. Hoe zijn ze erachter gekomen dat het dropshipping is? In hun voorwaarden staat:
4.4 Leveringen vanuit het buitenland
Het is enkel toegestaan om een levering vanuit het buitenland rechtstreeks bij een Bol.com warehouse af te leveren indien:
– de volledige invoerrechten zijn voldaan; en
– de levering voldoet aan het bepaalde in deze aanlevervoorwaarden.20 juli 2019 om 14:57 #19385AndieDeelnemerCASE GESLOTEN
De zending is verloren geraakt nadat bol.com het ontvangen heeft.
Ze zijn gewoonweg het pakket voor bijna 2 maanden kwijtgeraakt en hebben deze onlangs terug gevonden.
En daarbij hebben ze deze ook zelfs weer aangevuld.21 juli 2019 om 12:21 #19410Tim BergmansDeelnemerWat een vervelende situatie! Goed dat het toch terecht is. Heb je daar iets van (schade) vergoeding voor teruggekregen van bol.com?
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.