- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door Martijn Rennese.
- AuteurBerichten
- 3 augustus 2018 om 14:00 #14418Dennis V.Deelnemer
Als eerste wil ik kwijt dat ik het super vind dat dit boek er is. Ondernemers die niet duizenden euro’s vragen om je iets bij te leren, komen bijna niet meer voor. Sander en Tina bedankt hiervoor!!!
Ik ben aan de slag gegaan op bol.com en heb nu mijn eerste verkopen binnen. Wat ik wel heb is dat ik mijn merk nog niet geregistreerd heb, waardoor ik nog op merkloos sta. Ik vroeg mij af op welk moment kun je het beste bepalen om dit toch te doen. Dus moet ik wachten tot ik een bepaalde stabiele omzet/afzet heb? Of wanneer is het verstandig.
Iemand die advies heeft?
4 augustus 2018 om 12:19 #14462Sander RoexSleutelbeheerderBedankt voor je compliment Dennis. Goede vraag! De beslissing of je jouw merk wil registreren ligt altijd bij jezelf, maar ik raad je aan om dit te doen, wanneer je voldoende resultaat ziet met het product. De investering van de merkregistratie vind ik persoonlijk het geld waard. Je creëert namelijk een uniek merk en kunt dit in jouw voordeel gebruiken op bol.com. Als je meerdere producten binnen een bepaalde categorie (bijv. beauty) gaat verkopen, kun je ervoor kiezen om één merk te registreren waar je al deze producten onder laat vallen. Zo bouw je niet alleen aan je merk, maar spaar je ook kosten voor je merkregistratie.
Persoonlijk doe ik altijd goede research voordat ik start met het verkopen van producten. Hierdoor zijn de meeste producten succesvol op bol.com en vind ik het waard om deze producten direct van een merk te voorzien. Soms kan het voorkomen dat er inderdaad een product iets minder succesvol zal zijn, maar omdat ik meerdere producten onder 1 merknaam laat vallen, is dit niet zo erg.
7 augustus 2018 om 09:45 #14473Dennis V.DeelnemerBedankt voor je heldere uitleg!! Ik heb besloten om een maandje te kijken hoe het gaat zodat ik een beter beeld heb van mijn omzet en of het dan verstandig is om te regristeren.
5 september 2018 om 16:50 #15436TimothyDeelnemerJe ziet op bol.com veel verkopers als merkloos, maar ik vind dit sorry dat ik het zeg een beetje ‘dom’. Je wilt toch niet alleen maar producten kopen en that’s it. Je wilt een bepaalde merk opbouwen, anders heb je op de lange termijn ook niets. Met een merk kun je veel meer. Marketing, eigen website, een daadwerkelijk bedrijf starten allemaal mogelijk als je echt een merk hebt. Als je serieus bent en echt een bedrijf wilt starten in de e-commerce, ontwikkel een merk en zet dit vast. Kleine bijdrage, grote effect.
11 december 2018 om 10:03 #17001Martijn RenneseDeelnemerZodra je het kan: merk registeren!
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.