- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren geleden door Tina Gosravani.
- AuteurBerichten
- 18 februari 2019 om 22:35 #17495bramheijmansDeelnemer
Beste ondernemers,
Ik ben al enige tijd bezig met product research en denk nu een goed product gevonden te hebben om te private labellen. Zelf ben ik student aan de opleiding ICT & Media Design dus het maken van een website / branding voor mijn product zie ik als geen enkel probleem.
De afzet van het product wat ik onderzocht heb is goed. Als ik echter kijk naar vergelijkbare producten op pagina 2 of 3 is de afzet een stuk lager. Hierdoor zit ik met de vraag: hoe makkelijk of moeilijk is het om je product op de eerste pagina te krijgen?
Ik snap dat de concurrentie van de productcategorie dan van groot belang is. Mijn vraag is dan ook: wat wordt gezien als grote of te grote concurrentie?
3 april 2019 om 22:43 #17817Tina GosravaniSleutelbeheerderHi Bram,
Op de eerste zoekpagina van bol.com komen, is vaak eenvoudiger dan men denkt. Vooral als je een eigen ean-code hebt. Het is een kwestie van een sterke product listing hebben, in de juiste categorie staan en vooral een goed product hebben. Daarnaast kun je door verkeer van buiten het platform ook nog eens de positie verhogen op het online platform (advertenties, blogs etc. verwijzen naar platform). Hierdoor verhoog je je sales, waarbij je al sneller hoog komt te staan bij bijvoorbeeld de categorie ‘bestverkocht’ waar veel klanten op filteren.
Een grote concurrentie hoeft in eerste instantie niet direct te betekenen dat je nooit op een eerste zoekpagina terecht komt. Side note: wel is het natuurlijk lastiger als je bijvoorbeeld 5 tot 10 hele grote concurrenten hebt die sterke product listings hebben en een hoge afzet, maar ook hier zeggen wij: concurrentie is goed, er is dus vraag. Als jouw product en/of verhaal/marketing rond het product beter is, is er zeker kans om de concurrentie te ‘verslaan’. Probeer je te onderscheiden.
Groeten
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.