Van Zero naar Hero op bol.com

Praktische gids over zakelijk verkopen via bol.com

  • Geeft antwoord op: ‘wat’ moet ik doen om bol.com strategisch en succesvol in te zetten als distributiekanaal en ‘hoe’ doe ik dat?
  • Concrete voorbeelden & straight to the point informatie
  • Neem actie op bol.com gericht op het rangschikkingsalgoritme van bol.com
  • Verkrijg de beste verkooppositie op bol.com
  • Inclusief gratis checklists

Samenvatting

Dat bol.com, het grootste en bekendste online retail platform van Nederland en België, een interessant distributiekanaal is voor retailers & merken lijkt niet meer verrassend te zijn. Zowel consumenten als verkooppartners vinden steeds vaker de weg naar dit winkelplatform. Maar hoe kun je er als verkooppartner voor zorgen dat de consument tussen de miljoenen artikelen en vele aanbieders kiest voor jouw artikelen? Hoe win je de beste positie op bol.com? Hoe kun je het gedrag van de bezoeker op bol.com beïnvloeden? Hoe richt je de componenten in die van belang zijn bij het succesvol verkopen via bol.com? Op deze en vele andere vragen krijg je in dit boek antwoord.

Van Zero naar Hero op bol.com is een praktische gids over zakelijk verkopen via bol.com. Dit boek is geschreven voor iedereen die overweegt om bol. com als distributiekanaal in te zetten of dit reeds doet. Belangrijke componenten die zorgen voor een goede start en voor het behalen van gewenste resultaten op bol.com komen in dit boek aan bod.

  • Een glasheldere praktijkgerichte aanpak waarmee je direct aan de slag kunt
  • Inclusief voorbeelden
  • Onderneem acties gericht op het rangschikkingsalgoritme van bol.com

 

Van Zero naar hero op bolcom boek

Van Zero naar Hero op bol.com

Praktische gids over Zakelijk verkopen via bol.com

27,50

checkmarkVandaag voor 16:00 uur besteld, op werkdagen morgen in huis (m.u.v. feestdagen)

Recensies van Experts

Herman Maes | Dailybits.be en Intracto.com – 28 januari 2021

Een boek dat eind 2020 is uitgekomen en ondertussen 1 van mijn favoriete marketing/e-commerce boeken is geworden. Super hands-on informatie, cases en screenshots, die voor elke webshopuitbater/ondernemer zeker van pas gaan komen. Dus niet wat vage Amerikaanse theorie, maar praktische zaken, die je zelf kan toepassen. Veel informatie dus over specifieke zaken, zoals hoe het algoritme rond “het koopblok” werkt tot algemenere e-commerce tips & tricks rond foto’s, titels en ook prijszetting. Je leest dus in het boek een hoop over de prijszetting, tonen van prijzen, het koopblok, prestatiescore,…

Daarnaast leer je ook veel over de psychologie van kopers en hoe je deze naar een conversie kan leiden. Vooral de recente screenshots en duidelijke voorbeelden van optimalisaties zijn super, voor wie met een webshop wilt starten of deze wilt gaan optimaliseren. In een marketing richting aan hogeschool/universiteit zou ik hem zo als handboek selecteren voor een vak rond e-commerce.

 

Bouke Vlierhuis | boukevlierhuis.nl – 9 december 2020

Een praktische gids is het. In duidelijke stappen word je door het proces geloodst: van voorbereiding naar het inrichten van de logistiek en dan, via contentstrategie, naar data verzamelen, optimaliseren en vooruitplannen. De auteurs gaan diep in op de details van verkopen en verzenden via het Bol-platform. Als er morgen ergens op een hbo in Nederland een docent online marketing uitvalt, kunnen Gosravani en Roex prima invallen. Het is een boek voor mensen die nu aan de gang willen met een nieuw platform. Het gaat daarom ook uitgebreid in op het maken van copy en foto’s. Natuurlijk krijg je daarbij een selectie van kennis die relevant is voor Bol.com, maar veel van dit content-advies is ook weer prima toepasbaar op andere platformen.

 

Silke Barkmann | Effectconnect – 12 december 2020

Het boek doet wat het belooft; het is een praktische gids over zakelijk verkopen via bol.com. In het eerste hoofdstuk wordt de platformeconomie toegelicht en de rol die bol.com hierin speelt. Daarna wordt ingegaan op de verschillende verkoopmodellen die het platform biedt en wordt o.a. aandacht besteed aan servicenormen en het belang van een serieuze strategie als je marketplaces als distributiekanaal inzet. Vervolgens wordt het echt een praktische gids, die de startende verkoper heel veel voorbeelden en ideeën geeft om zo slim en lucratief mogelijk te verkopen via bol.com. Aan het einde van het boek wordt nog ingegaan op het belang van geautomatiseerd verkopen, iets dat veel tijd en geld bespaart zodra je eenmaal meerdere orders per dag ontvangt. Het is een veelomvattend boek dat ook gebruikt kan worden als naslagwerk, om geregeld je werk en beslissingen te evalueren. Het boek is wat minder geschikt voor ervaren e-commerce managers, maar ik raad dit boek zeker aan voor startende verkopers!

 

Gijs Dellemijn | Mintwater Marketing – 14 december 2020

WAUW! Mijn verwachtingen zijn overtroffen, een super praktische gids met veel voorbeelden en handige tips die ik nergens anders gehoord heb. Dit is geen boek dat je in de kast legt en nooit meer iets mee doet, dit is een stappenplan – hij ligt al een week op mijn bureau en ik gebruik hem elke dag. Wat mij verraste was dat er diep ingegaan wordt op Marketing Psychologie en hoe ik dat kan gebruiken om meer te verkopen via Bol, erg handig. Tina & Sander dank jullie wel voor het delen van jullie kennis & passie!

In de media

Managementboek logo

©2017-2024 Business Doe Je

Login met je gegevens

of    

Je gegevens vergeten?

Create Account