- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 4 maanden geleden door Pieter Verjans.
- AuteurBerichten
- 22 juli 2019 om 14:30 #19437The King of BooksDeelnemer
Hi,
Ik verkoop reeds 3 jaar via bol.com. Ik verkoop voornamelijk 2de hands boeken. Omdat ik op verschillende forums over de verkoop via marketplaces veel lees, hoor ik dat je niet al je eieren in 1 mand moet leggen. Wat ik volledig begrijp, daarom verkoop ik op 3 marketplaces. Als ik de commentaren hier lees over bol.com moet ik zeggen dat ik heel tevreden ben over bol.com behalve inderdaad hun feedback systeem waar enkel de kopers iets negatiefs kunnen neerpennen terwijl jij als zakelijke partner geen verweer hebt. Dus, bottomline : ik hoor meermaals dat het verkopen via je eigen online winkel (bijna) een must is om niet afhankelijk te worden van de markplaces. Dus nam ik een (maandelijks) abonnement op Shopify en ben ik begonnen om mijn meer dan 6.000 boeken erop te zetten. In het kort : ik ben nu 3 maanden bezig met mijn online winkel en ik heb enkel maar 5 boeken verkocht die mijn maandelijkse kosten net dekten. Hier hou ik geen rekening met de tijd die ik in mijn webshop steek alsook het geld dat ik aan campagnes op FaceBook heb uitgegeven. Ik heb maandelijks een 300 bezoekers en that’s it. Ondertussen heb ik op de marketplaces waar ik op verkoop in 3 maanden €24.000 verkocht. Ik geloof in een eigen webshop als je nieuwe producten verkoopt die jou brand dragen. Maar verkopen van 2de hands producten (media), heb ik de indruk dat verkoop via je eigen webshop een titanenwerk is die (volgens mij) de moeite niet waard is. Ik denk dat het moeilijk is om een goedlopende webshop met 2de hands producten te hanteren. Immers een eigen webshop heeft niet het kopers-bereik van de marketplaces. Ik zou graag jullie mening hierover kennen en dan vooral degenen die net als ik 2de hands media verkopen.
Met dank.21 augustus 2019 om 09:04 #20231Rinske LegebekeDeelnemerHallo de gene achter The King of Books 🙂
Ik heb op internet gezocht naar de website maar kon deze niet vinden. Ik denk dat het hebben van een eigen kanaal zeker een van toegevoegde waarde heeft. Via een eigen kanaal heb je veel meer grip op je eigen processen, heb je controle over winstmarges, retouren en noem het maar op. Waarom je niet veel verkopen hebt via je website kan heel veel redenen hebben. Zo kan het zijn dat je in de ogen van bezoekers geen een vertrouwelijke/gebruiksvriendelijke website hebt en daarom je website nooit optimaal conversies kan behalen. Dit is een kwestie van testen en je doelgroep heel goed kennen. Praat met je doelgroep ontdek wat ze van de site vinden en hoe je het kunt afstemmen op de wensen van de klant. Is daarnaast de website mobielvriendelijk? Heel erg belangrijk tegenwoordig aangezien als je ads draait via Fb grotendeels de bezoeker via de mobiel op je website terecht komt. Hoe zit het met het afrekenproces? Is deze gebruiksvriendelijk of staan er dingen op waar een bezoeker van schrikt? Het proces moet eenvoudig zijn voor de klant. Waar staan de call-to-actions op de website en gebruik je deze op de juiste wijze? Is de website snel genoeg? Gebruik je Google Analytics of Hotjar en kun je zien waar de klant in het proces afhaakt?
Het hebben van een goed converterende website/webshop heeft tijd en zeker aandacht nodig. Vooral in deze tijd waar er ontiegelijk veel ‘concurrenten’ zijn. Maar het is zeker de moeite waard om er tijd en energie in te steken.
Verdere dingen die je kunt doen (ik weet niet of het al bestaat, zou je moeten uitzoeken):
– Community bouwen via de website of socials voor jouw doelgroep
– Affiliatewebsite bouwen waar je ook ontiegelijk veel content deeltHeel veel succes!
Rinske6 december 2019 om 12:48 #23131Pieter VerjansDeelnemerGoede tips Rinske!
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.