- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door Business Doe Je.
- AuteurBerichten
- 22 augustus 2018 om 13:33 #15035Anja WissenDeelnemer
Hallo allemaal,
Ik heb het boek gelezen en ik heb mij laatst georiënteerd op internet. Ik kwam enkele berichten tegen van zakelijke verkopers die negatief spreken over bol.com. ”je verdient er niks aan” of ”het is onmogelijk om een hoge positie te krijgen” of ”bol.com kijkt wat goed verkoopt en koopt het zelf in, dus beter verkoop je niet via bol.com”.
Ik vraag mij eigenlijk af in hoeverre de negativiteit waar is en of anderen dit hier ook zo ervaren?
Mvg, Anja
28 augustus 2018 om 11:47 #15080Sander RoexSleutelbeheerderHallo Anja,
Via Google kun je inderdaad negatieve reacties en ervaringen lezen over het zakelijk verkopen via bol.com. Deze negativiteit wordt veelal verspreid door personen die zich niet goed hebben georiënteerd of de onjuiste kennis bezitten over het zakelijk verkopen via bol.com. Middels de strategie van het vinden en aanbieden van producten die in ons boek is beschreven, voorkom je al deze nadelen die worden gedeeld. Doordat je een eigen merk gaat creëren heb je geen last van het winnen van het koopblok (tenzij je je producten aan andere verkopers verkoopt).
Personen die deze negativiteit delen bieden vaak producten aan waar zeer veel concurrentie op aanwezig is en dan zit er een lichte kern van waarheid in. Maar als je goed research doet, kun je dit voorkomen. Heel simpel: door eigen EAN-codes en eigen merken kun je een goede positie en een goed afzetvolume creëren. Dit houdt in dat je geen concurrenten die hetzelfde merk aanbieden en je hoeft niet te strijden om het koopblok.
4 september 2018 om 20:02 #15412Anja WissenDeelnemerHallo Sander, ik heb het boek nu helemaal uitgelezen en las inderdaad het onderdeel over hoe je deze minpunt kunt voorkomen. Super fijn dat jullie deze informatie delen. Dank!
5 september 2018 om 16:44 #15435TimothyDeelnemerInderdaad de verkopers die dit roepen, gebruiken een ean-code die al bestaat. Als je dit doet, heb je te maken met concurrentie. Heb je een eigen ean-code dan heb je meestal wel concurrenten (productniveau), maar niet concurrenten waarmee je vecht voor het koopblok. Want daar zie je meestal bij dat een grote speler wint of bol.com bovenaan staat. Dus maak gewoon lekker je eigen product en je eigen ean-code en bespaar je de hoofdpijn.
11 december 2018 om 10:08 #17002Martijn RenneseDeelnemerDegenen die alleen maar negatief zijn, snappen niet wat ondernemen is. Als je logisch nadenkt.. ja, je hebt geen tot weinig klantdata als je via marktplaatsen verkoopt, maar je verkoopt tenminste wel en je kan via andere manieren klankdata verzamelen, zoals o.a. in boek staat. En degenen die alleen maar zeuren over de hoge bemiddelingsbijdragen… je bent ook geld kwijt (vaak meer) aan marketing. Zie het als een marketingbudget. Je krijgt er zeker wat voor terug. En als je alleen maar negatief bent, verkoop dan toch niet via deze kanalen. Niemand verplicht je.
16 januari 2019 om 17:20 #17243PeterDeelnemerGoedemiddag,
Ik heb het derde punt inderdaad ook voorbij zien komen.
‘bol.com kijkt wat goed verkoopt en koopt het zelf in, dus beter verkoop je niet via bol.com”.’Klopt dit? Want ik dacht ook gehoord te hebben dat Bol.com geen eigen producten heeft.
Gr, Peter
22 januari 2019 om 09:34 #17268Business Doe JeSleutelbeheerderBol.com wil groeien door het netwerk, ook wel het netwerkmodel genoemd. Dit houdt in dat zijn meer dan de helft van alle verkopen via bol.com willen behalen via hun verkopers. Tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat bol.com zelf de producten gaat verkopen. Mochten zij dit wel gaan doen, dan zie ik dit niet perse als negatief punt, want dan gaan ze jouw private label merk inkopen, waardoor je afzet alleen maar zal stijgen 🙂
Bol.com heeft inderdaad geen eigen producten zoals Amazon dit wel heeft.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.