- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 3 maanden geleden door Business Doe Je.
- AuteurBerichten
- 25 januari 2019 om 19:15 #17279bramheijmansDeelnemer
Beste ondernemers, na het boek gelezen te hebben ben ik gestart met mijn eigen product research. Tijdens mijn product research ben ik bij het volgende bol.com verkopersaccount uitgekomen: Online Verkoop Store (https://www.bol.com/nl/v/online-verkoop-store/1392689/?offerId=1001032726315725)
Dit verkopersaccount is sinds 21 september 2018 actief en heeft een aanbod van 348 producten. Dit zijn voornamelijk producten van bestaande merken zoals Pampers en Dreft, sommige hiervan hebben 1200+ reviews.
Mijn vraag is nu: heeft iedereen het recht om deze producten te verkopen en hoe kan het dat een product binnen z’n korte periode 1200+ reviews heeft gekregen.
Welke strategie hangt hierachter? Het is duidelijk geen private labeling.
28 januari 2019 om 10:43 #17306Business Doe JeSleutelbeheerderHallo Bram, als verkoper op bol.com mag jij alles aanbieden dat binnen de richtlijnen valt en voorzien is van een EAN-nummer. Iedereen heeft dus het recht om deze producten te mogen verkopen. Verwar dit niet met het feit dat je zomaar andermans EAN mag gebruiken. De reviews die jij benoemt zijn gekoppeld aan een product en niet aan een verkoper. Het aantal reviews zijn dus het totaal aantal reviews op een EAN.
Dit is inderdaad geen private label strategie maar de strategie van bestaande producten verkopen via bol.com. Deze strategie is vaak wel moeilijker, aangezien je zeer voordelig moet kunnen inkopen, om het koopblok moet strijden en bijna altijd in een prijzenconcurrentie terecht komt. Het is hier dus lastiger om hogere winsten te behalen, maar daarentegen kun je vaak wel hogere volumes draaien doordat je bekende merken verkoopt. Weeg dus goed af wat je strategie zal zijn, zodra je op bol.com gaat verkopen.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.