Leestijd: 2 minuten

Deze maand komt de 2de druk uit van het boek: Geld verdienen via bol.com. Maar betekent dit dan meteen dat de eerste druk rijp is voor de prullenbak? Of is het onzin om de tweede druk aan te schaffen, want ”Het is toch hetzelfde boek?!”.

Tweede druk Geld verdienen via bol.com binnen een jaar?

Als er een tweede druk van een boek wordt uitgegeven, betekent het vaak dat de vorige versie gedateerd is, de voorraad op is of niet meer voldoet aan de hedendaagse eisen. Maar hoe zit dat dan met een boek dat voor het eerst is verscheen in 2018? Om meteen met de deur in huis te vallen: de voorraad was op en bol.com zit nooit stil en probeert altijd het beste uit zichzelf te halen. Dit betekent dat zodra zij bijvoorbeeld iets veranderen aan hun servicenormen of bij Logistiek via bol.com er ook veranderingen zullen zijn in het boek Geld verdienen via bol.com. Deze wijzigingen en andere ontwikkelingen zijn in de 2de druk doorgevoerd. Maakt dit de eerste druk onbruikbaar? Nee, absoluut niet! Het verhaal van het boek is nog steeds hetzelfde.

Maar is dat dan alles wat de eerste druk en tweede druk van elkaar laat verschillen? Nee, er zijn nog andere hele nuttige wijzigingen. Zo is er een geheel nieuw hoofdstuk toegevoegd: Strategie. Hierin zijn handvaten geboden over hoe jij een platformstrategie creëert, vanuit strategie werkt en keuzes maakt. Zo maak je weloverwogen keuzes als het gaat om bol.com in te zetten als (extra) verkoopkanaal.

Geld verdienen via bol.com 2.0?

Waren dat alle veranderingen? De tweede druk is een geüpdatete versie van de eerste druk, maar was dat het dan?
Nee, nog lang niet. Er is nog veel meer gebeurd, zoals:

  1. In het hoofdstuk ‘Product’ is er het een en ander toegevoegd/gewijzigd. Er wordt beschreven welk type verkopers er zijn op bol.com en hoe je een nichemarkt ontdekt en valideert. Er is een paragraaf toegevoegd omtrent factoren die belangrijk zijn bij prijsbeslissingen en er wordt uitgelegd wat een prijsintroductiestrategie is en hoe je deze toepast op bol.com.
  2. In het hoofdstuk ‘Productlancering’ is een onderdeel over Sponsored products toegevoegd.
  3. Het hoofdstuk ‘Next level’ is geheel veranderd/uitgebreid. Hier zijn de volgende paragrafen toegevoegd: listingoptimalisatie, winstoptimalisatie, productoptimalisatie, experimenteren, automatisering, voorraadbeheer, monitoren van servicenormen, platformexpansie en het inrichten van de organisatie.
  4. Tot slot zijn alle bijlages geüpdatet.

 

Een tweede druk van hetzelfde boek, maar toch anders

Nog steeds van cover tot cover een eenvoudig toepasbaar stappenplan, dat je al gewend bent. Alleen dan net iets meer uitgebreid en geüpdatet. Zodat jij, als lezer, nu nog beter voorbereid geld kunt verdienen op bol.com.

 

Ervaringen tweede druk

Gijs Dellemijn, eigenaar van Mintwater Marketing en tevens één van de proeflezers, is superenthousiast over de tweede druk. En jij?

0 Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

©2017-2019 Business Doe Je

Login met je gegevens

of    

Je gegevens vergeten?

Create Account